Dve z úspešných slovenských firiem zažiarili v medzinárodnej kampani EU Open for Business

Možnosti získania finančnej podpory EÚ, vyhľadávanie nových obchodných partnerov, prístup k poradenským službám ako aj rozvoj podnikania v meniacom sa svete. Toto sú témy kampane EU Open for Business, do ktorej sa zapojilo aj Slovensko prostredníctvom siete Enterprise Europe Network.

 

Kampaň EU Open for Business organizuje EÚ každoročne vo vybraných členských krajinách, aby priniesla podporu EÚ ešte bližšie k vám. V roku 2020 boli hostiteľskými krajinami Slovensko, Luxembursko, Holandsko, Belgicko a Malta a všade rezonovala najmä téma covid-19 a opatrenia prijaté na podporu podnikania. 

V rámci kampane sa na Slovensku uskutočnil Info deň organizovaný v spolupráci s Enterprise Europe Network, digitálne podujatie, ktoré spojilo viac ako 100 miestnych odborníkov na MSP, vlastníkov firiem a podnikateľov s cieľom diskutovať o oblastiach ako je finančná podpora EÚ, vyhľadávanie obchodných partnerov, prístup k poradenským službám, ale aj motivácia využívania spomenutých prostriedkov do budúcna. Sériu panelových diskusií a diskusných fór si môžete pozrieť TU.

 

Do kampane sa zapojili aj slovenské firmy, ktorým sa podarilo zviditeľniť a presadiť práve za pomoci siete Enterprise Europe Network. Prečítajte si príbehy úspešných firiem a nechajte sa inšpirovať aj vy!

Prvou spoločnosťou je Sensoneo, globálny poskytovateľ komplexných riešení pre manažment odpadov, ktoré umožňujú mestám a spoločnostiam optimalizovať náklady, zvyšovať ohľaduplnosť k životnému prostrediu a zlepšovať kvalitu života. Riešenie kombinuje vlastné smart senzory, ktoré monitorujú odpad v reálnom čase, s pokročilými monitorovacími zariadeniami a sofistikovaným softvérom, čo zákazníkom umožňuje komplexne digitalizovať odpadovú infraštruktúru a riadiť odpady na základe dát. Svoje riešenie pre manažment odpadov dodávajú do zahraničia, k čomu im dopomohla práve sieť Enterprise Europe Network počas takmer piatich rokov spolupráce. (PROMO MATERIAL EUO4B jpg)

Ako sme sa zoznámili? S čím sme asistovali?

Zástupcovia firmy Sensoneo kontaktovali Slovak Business Agency kvôli vyhľadávaniu zahraničných obchodných partnerov z oblasti obehovej ekonomiky, efektívneho využívania zdrojov a ekologických inovácií. Na základe konzultácií sme spoločnosti pravidelne zasielali informácie o B2B podujatiach a konferenciách EEN šité na mieru. Na základe účasti na jednom z takýchto podujatí sa im podarilo uzatvoriť prvý medzinárodný kontrakt. „Rád by som pekne poďakoval expertom zo Slovak Business Agency za všetku pomoc pri organizácii našej participácie na podujatí IFB H2020 Circular Economy. Bol to náš prvý kontakt s EÚ svetom a som zaň vďačný. Našiel som tam veľa inšpirácie a verím, že aj obchodných partnerov,“ vyjadril sa pán Basila, zakladateľ a CEO spoločnosti Sensoneo j.s.a.

Spolupráca medzi Sensoneo a expertmi Slovak Business Agency pokračovala. Zapojili sa aj do súťaže Európska cena za podporu podnikania s projektom „Zbierajme odpad, nie kontajnery“, navyše sme aktívne spolupracovali na  vyhľadávaní nových obchodných partnerov zo zahraničia prostredníctvom Databázy obchodných príležitostí. Vďaka databáze sme im sprostredkovali už množstvo nových kontaktov medzinárodných spoločností.

Ak sa chcete dozvedieť viac, rozhovor so spoluzakladateľkou Sensoneo, Andreou Basilovou, nájdete TU.

Ďalšou firmou, ktorá sa úspešne zapojila do kampane EUO4B je Krtkodom – energeticky pasívny alebo priamo sebestačný dom so zelenou strechou. Aj vďaka podpore siete Enterprise Europe Network sa k zakladateľom spoločnosti pridávajú architekti z najrôznejších kútov Európy. (PROMO MATERIÁL EUO4B web)

Krtkodom to je ekologické bývanie a energeticky pasívny dom, ktorý vám šetrí náklady na prevádzku. Domy chránené zemou predstavujú spojenie prírody a premysleného stavebného systému. Užijete si viac zdravia, vďaka stabilnej klíme do 24°C aj bez klimatizácie a vyváženej vlhkosti po celý rok.

Ako sme sa zoznámili? S čím sme asistovali?

Spoločnosti Krtkodom sme predstavili služby siete Enterprise Europe Network, poskytli individuálne poradenstvo a zabezpečili účasť na rôznych seminároch, konferenciách či B2B podujatiach, vďaka ktorým získala nových zahraničných biznis partnerov – od architektov, cez realizačné firmy až po dodávateľov materiálov.

Spoločnosti výrazne pomohla aj registrácia profilu do Databázy obchodných príležitostí, ktorá jej otvorila dvere k medzinárodným partnerom. Krtkodomy aj vďaka pomoci Enterprise Europe Network stoja už okrem Slovenska aj v Čechách, Rakúsku a Maďarsku. V blízkej budúcnosti sa firma chystá expandovať aj do Poľska, Nemecka, Talianska, Chorvátska a Slovinska. „Vďaka profilu v databáze POD na webovej stránke Enterprise Europe Network (www.een.sk) sa mi nedávno ozvali siedmi ďalší potenciálni partneri z Ukrajiny, Estónska, Litvy a ďalších krajín. Nabralo to na obrátkach a vyzerá to, že sa nám podarí preraziť do značnej časti krajín Európskej únie,“ približuje zakladateľ a CEO spoločnosti, Martin Pribila. 

Ak sa chcete dozvedieť viac o spoločnosti Krtkodom, rozhovor so zakladateľom a CEO spoločnosti, Martinom Pribilom, nájdete TU.

Čo si obe firmy z tejto kampane odniesli? Okrem možnosti odprezentovania sa a nadviazania nových kontaktov na podujatí Info deň, taktiež získali možnosť zviditeľniť sa prostredníctvom vytvorených vizuálov, článkov či rádio spotu v rôznych médiách.